pátek 18. prosince 2015

NAIVKA

Deset pracovních dní před Vánoci jsem se jala poslat balík, 
i když nebyl čas oběda, ani chřipková epidemie, fungovala v našem okresním městě jen a pouze jedna jediná přepážka. Se zpruzelou Šušu jsem si vystála dvacetiminutovou frontu a s vypípanou dírou do hlavy jsem se načuřeně sunula k přepážce a chystala se kafrat. Ani jsem se nestačila nadechnou a už jsem byla odzbrojena. Tak nebývale milou pani za přepážkou jsem ještě v životě neviděla. Hotovej přírodní úkaz. Chvíli jsem ji podezírala, že prošla nějakým převánočním školením České pošty, ale pak mi došlo, že někdo to tak prostě má. S tím se člověk prostě narodí. Naprosto odzbrojeně jsem jí odkejvala i informaci, že po půl hodinovém čekání u jedné jediné přepážky mi ten balíček za 70kč nestihnou ani náhodou doručit do deseti pracovních dní (do Vánoc!), a že jediná možnost je připlatit si jednou tolik. Ano, ano, ano...

Nebo můj dvorní pan kovář. 
Já ho prostě miluju - Dan o tom ví:-). Všude možně si ťukali na čelo, vymlouvali se, posouvali termíny, ale on... On nehnul ani brvou! Nic nebylo problém : "Někam to vsunem, jasně paninko, já nepiju - tak snad jen to pívo, a to si nedělejte škodu, já Vám zavolám (a zavolal), nepotřebujete ještě něco. OMG - to je sen! Nejenže to u něj voní, jak to vonívalo v dílně dědy Trčků, po zablácenym dvoře běhá vlčák a u kotle se hřeje kotě, ale já mu asi(snad) nepřipadám vůbec divná. Nerozhodilo ho, když jsem tam bez zavolání nakráčela omotaná dráty a Šušu v náručí a jeho psem na noze. Nepodivil se, že mi jednou normálně pětiminutová cesta trvala půl hodiny, protože jsem se sekla na nedalekém smetišti. S ledovým klidem přešel několikačetné prozvonění od Šušu a vytípnutí během hovoru při přebalování. Nevynadal mi, když jsem na všechno tak spěchala a pak si to vyzvedla o tři dny dýl. Větu, "potřebujete to hned, nebo až za týden", nemyslel vůbec ironicky a nevadí mu moje laický výrazy.

Někdy mi některý lidi prostě vyrazí dech!
A to tentokrát myslim v tom dobrym slova smyslu.
V poslední době jsem tak nějak začla ztrácet svou naivitu a víru v dobro.
Ale najednou...
Nevím, jestli je to tím předvánočním časem, ale já si prostě pořád myslim, že dobrý lidi ještě jsou.
Jen asi nejsou na těch správných místech.
A že když dva dělají totéž, není to totéž. 

PS: " Že jo, pane prezidente?!"





















Foto: https://www.pinterest.com/pin/378232068685211067/

11 komentářů:

  1. Je to tak jsou tu mezi nami..jsem tam taky..v tom klubu B-)

    OdpovědětVymazat
  2. Lůci, co mi to děláš?! Já tu regulérně bulím. Vánoce, emoce, nevím. Já jsem Pravdoláskař. A jsem na to hrdá! Krásný večer! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
  3. Ale milá paní za přepážkou pošty určitě je na správném místě! Mně včera večer zachránil den můj oblíbený pan průvodčí - on je taky vždycky tak milej...
    A dneska se u mě v kanceláři zastavil můj pan vedoucí, že nic nepotřebuje, jen se zastavil, protože se prý na něj vždycky usmívám a to on teď právě potřebuje. Tak jsem se usmívala zase a ještě dlouho potom, protože mi to udělalo radost. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta jo! A příšte jí to řeknu:-).
      PS: Máš prima šéfa!

      Vymazat
  4. Luci moc dekuji za to nejhezci predvanocni cteni a pohlazeni a jeste nevim co vsechno protoze je to tak strasne moc ty radky co jsi napsala.... <3 <3 <3

    OdpovědětVymazat
  5. Jáááj tak tenhle článek se ti opravdu poved,je to na slzu

    OdpovědětVymazat
  6. Jáááj tak tenhle článek se ti opravdu poved,je to na slzu

    OdpovědětVymazat
  7. Coming across your webpage has been one of my highlights this January. This is what quality content looks like. The style, language and delivery meets every ECFMG CERTIFICATION REQUIREMENTS​ ​
    I gotta make sure to bookmark this link and check out more of your content. Not everyday you come across a USMLE | ECFMG CERTIFICATE FOR SALE ​ , so this was very timely. Keep up the good work dear.

    OdpovědětVymazat